O Vavřinci v superlativech

17. října 2010 v 16:37 | George |  OPEN TRIPS
6. listopadu 2010 - procházka Posázavím pro GAUČÁKY. Sraz Praha hl. nádraží 8.50 hod. SLEDUJ KONVIKT.BLOG.CZ

Pro ty, kteří přemýšlí o splutí Vavřince, doporučuji pustit si video v následujícím odkazu - ANO, takový je Vavřinec!

Fotodokumentace ze sjezdu Vavřince:

Už teď vím, bylo to super. Hrázný pouštěl víc jak osm kubíků (větší vodu jsem ještě na Vavřinci nezažil), svítilo sluníčko a krizovou situaci, kterou jsem ustál, jsem poznal jen jedenkrát. O to víc si vážím, že jsem jel se svoji Janou a nedal na předpověď počasí. Ti, co si letos nechali ujít šanci zúčastnit se, si mohou vzít poučení z fotky poslední.

O sjezdu Vavřineckého potoka dne 17.10.2010 podrobněji:

O letošním Vavřinci mohu psát jen v superlativech. Takových kvalitních požitků se mi zase tak často nedostává. Určitě, co do síly a kvality, to bylo srovnatelné s výstupem na Triglav. A to je vysoko nastavená laťka.

Vavřinec, to je rychlá show, která se odehrává téměř beze svědků. To není sázavské soulodění, čekání na jezu, pivo v hospodě a dobrovolná chladivá koupel. Každý tady jede na sebe a nemůže se spoléhat na pomoc nebo radu druhých. I letos jsem vynechal manipulační hrátky a omezil se (až na několik výjimek) pouze na oznámení termínu a sdělení, že jedu. K rozhodnutí o účasti musí každý dospět. Ne nadarmo některé CK na tuto mekku vodáků zájezdy nepořádají. Co se týče předpovědi počasí, tady meteorologové úplně zklamali. Ráno slibovali déšť a zataženou oblohu - bylo nádherně, slunečno a azuro.

Pořadatelé upřednostňují sobotní upouštění vody z rybníka. Letos tomu bylo ale jinak. V sobotu šlo do koryta jen necelých sedm kubíků, v neděli ale hrázný nastavil výpust tak, že první lávku ve Vavřinci nešlo podjet, jen eskymovat. Nebojím se napsat, že letos podplouvat pod lávkami, to bylo opravdu o hubu (o hlavu). Děkoval jsem CK Cvok za půjčení nové přilby, bez ní by byl sjezd, bez přehánění, hazard. Taky jsem si vzpomněl na Petra K., který chtěl jet Vavřinec na pevné lodi. Už nevím, zda říkal, jestli otevřené. Kdyby tomu tak ale bylo, do cíle by nedojel, možná jen doplaval.

Zvýšený průtok (podle řidiče CK Cvok) něco přes osm desetin kubíků, byl znát. V úzkém korytu voda se voda hezky načeřila a prověřila všechny, kdo našel odvahu zúčastnit se. Několikrát mě voda poučila a já si musel říci - takhle ne! Nestydím se napsat, že jednou to bylo i krizové. V místě, kde se Vavřinec dělil na dvě ramena, jsem váhal s rozhodnutím tak dlouho, až mě proud přitáhnul na rozhraní. Naštěstí gumák zapružil, trochu se zakolébal, voda šla přes bort, ale to byl jen okamžik, než se mi podařilo vzepřít osudu a znovu uvést loď do pohybu a vymanit se ze zaklínění. Pro jistotu jsme Rio na příznivém místě vylili.. Spodní úsek je fyzicky určitě náročnější. Peřejky už nejsou tak časté, zato meandry záludné. Souhra háčka se zadákem je nutná. Toušická kaskáda byla zábranou upravena tak, aby šla sjíždět jen po pravé straně. Žádný povedený sjezd jsem neviděl. Válec v polovině sjezdu byl silně zrádný.

Faktograficky:
V 7.30 hod. odjezd z Prahy Žižkova, v 9.00 hod. jsem u stánku Cvoka, v 9.50 hod. jdeme na vodu. Cestou děláme dvě občerstvovací přestávky. V Toušicích jsem 13.10 hod. Teplota 10 C. Jedu ve dvou vlněných tričkách a moirových podvlíkačkách. Od CK mám ještě vodáckou bundu, zahrannou vestu a přilbu. Do neprenových bot si dávám vlněné a neprenové ponožky. Ruce mi chrání neoprenové rukavice a je mi dobře. V cíli si stěžuji na překrásné počasí. Stále doufám, že se jednou dočkám 10 cm sněhu.

Cena není u CK Cvok malá, za půjčení vybavení a jedno místo na lodi - 690 Kč. Letos to byla ale super dobrá investice.

Péťa, stejně jako loni se musela smířit s doprovodem Jirrika Č. Petr Ba. zatím neprošel vodáckým výcvikem a na svoji hvězdnou vodáckou budoucnost teprve čeká. Jeho rozhodnutí uspíšil i rozražený nos Péti. Můstky byly opravdu nebezpečné.

Z mojí Jany se stává zkušený háček. Na divoké vodě si vedla bravurně. Odvedla vynikající práci a vůbec byla úžasná. K pohodě sjezdu přispělo slunné počasí, bezproblémové převzetí i odevzdání věcí CK, nekonfliktní vodáci a dva chleby se sádlem v cíli.

Už teď se těším na sjezd v roce 2011.

Ahoj!

45 lidí ohodnotilo tento článek.